webpage.nolimit.cz

Témata

top list

TOPlist>

obrázky

bulanci 150 a vice map

POLO

Oblivion-les

Oblivion-les

Oblivion-chata

Oblivion-chata

tato stránka

Specialista na dovoz vozidel ze zahraničí

ankety

Co je lepší ?

o2 (2199)
 

vodafone (2203)
 

t-mobile (2181)
 

Koho volíte ?

ods (2104)
 

kdu-čsl (2041)
 

ksčm (2114)
 

sz (2071)
 

čssd (2096)
 

Líbí se vám tato stránka ?

ano (2266)
 

nevím (2196)
 

ne (2187)
 

Z diskuze...

počítadlo

Imperium Romanum: Emperor Expansion – postavte impérium s boží pomocí

Imperium Romanum: Emperor Expansion – postavte impérium s boží pomocí

hodnocení BW: 50%

Průměrný přídavek, který nepřináší nic moc nového. Pomoc bohů a nové mise je prostě trochu málo.

  • .grafika
  • .málo novinek
  • .nízká obtížnost
  • .po čase nuda
lokalizace Původní
cena 20 euro

Imperium Romanum: Emperor Expansion (PC)Přestože strategický titul Imperium Romanum sklízel mezi širokou veřejností různorodé reakce, tak se zřejmě dobře prodával. Jinak by nejspíš nebyl důvod k tvorbě pokračování a také datadisku, který si dnes přiblížíme. Budovatelská strategie k vytváření rozšíření vybízí, avšak ne vždy vše dopadne tak, jak má.

V tomto případě se sice nedá říci, že by se datadisk vyloženě nepovedl, jen toho nepřináší tolik, kolik bychom si možná představovali.

Základní koncept z původní hry zůstal zachován – postavte fungující město za pomoci dostupných prostředků. Zpravidla tedy máme základní budovu, kterou je fórum a většinou i nějaké to další stavení k tomu. Každá z budov má kruhové pole působnosti, ve kterém by se mělo nacházet vše, co s ní nějakým způsobem souvisí. U obytných domů to musí být například místo, kde jeho obyvatel pracuje.

Hadriánův val

Kamenné a hliněné opevnění, které je od roku 1987 na seznamu Světového dědictví UNESCO. Val se táhne napříč severní Anglií a tvořil hranici římského impéria, proto je také začleněn do hry.

Délka opevnění je 117 kilometrů, což je 80 římských mil.

zdroj: Wikipedie

Imperium Romanum: Emperor Expansion (PC)Zachován zůstal i iritující systém oznamovaní nesrovnalostí. Pokud třeba začne hořet nebo některá z pracovních budov nemá zaměstnance, hned se ozve (po chvíli strašidelný) tón a vyskočí výhružná ikonka v horní části herní obrazovky.

To je jedno, že prefekti za chvíli požár uhasí, nebo že se volné místo během chvíle obsadí – prostě o tom musíte vědět. Na obranu hry zase musím říci, že jsou i chvíle, kdy je tato vlastnost užitečná.

"Opravdu velké vylepšení je jedno – nová možnost vybrat si boha-patrona."

Jelikož byly herní mechanismy poměrně podrobně popsány v recenzi původní hry (k přečtení zde) začnu s přibližováním novinek, kterých skutečně není jako stánkařů u hranic. Opravdu velké vylepšení je jedno – nová možnost vybrat si boha-patrona. Celkem jich je pět a každý z nich přináší dva druhy výhod. Imperium Romanum: Emperor Expansion (PC)

Primárně to je boží síla, která působí trvale (o nich více v samostatném textíku). Za druhé je možné v chrámech bohu obětovat nějaké ty denáry a získat další trvalou výhodu – zvýšená produkce dřeva, lepší obchodní nabídky, každý bůh má něco.

Tím jsem výrazné novinky vyčerpal. Šlus, konec, hotovo. Přínos bohů do hry se mi jevil silně symbolický a spíš se mi zdálo, že je autoři začlenili, aby se neřeklo. Rozdíl oproti hře bez patrona je sice znát, ale hru pouze ulehčuje, což vzhledem k již tak dost nevelké obtížnosti není úplně nejlépe. Na druhou stranu jsou i chvíle, kdy se pečlivý výběr patrona vyplatí a ulehčení hry přijde vhod. Jedná se hlavně o mise, kde je hráč tlačen časem – časový limit k dokončení všech úkolů nebo do příchodu nepřátelských vojsk.

 Božstva

Imperium Romanum: Emperor Expansion (PC)Základ římské mytologie se opírá o řecké náboženství. Jednalo se o náboženství polyteistická a většina římských bohů má řecký protějšek. Ve hře je přítomno bohů pět a na následujících si popíšeme, kteří to jsou.

Jupiter, král všech bohů. Jeho sílou je výhoda při vylepšení fóra – někteří z občanů se stanou šťastnými. Mars, který je bohem války logicky přinese benefity do této oblasti. Pokud si tedy jako patrona vybereme právě tohoto boha, tak nás bude urychlení vojenských staveb a prefektury stát polovinu dinárů.

Podobnou výhodu přinese i Saturn – bůh rolníků. U něj stojí o polovinu méně všechny budovy spojené s produkcí jídla. Týká se to materiálu i nákladu spojeného s urychlením stavby.

Posledními jsou Merkur – bůh poslů a Vulkán – bůh ohně. U prvního jmenované se otroci začnou činit a zásoby budou nosit rychleji. Druhý bůh naopak urychlí reakce prefektů a ti budou hasit požáry promptněji.

Nové kampaně jsou čtyři. Dvě z toho již byly vypuštěny dříve v podobě „value packů“ (cenově výhodných balíčků) – Wilds of Germania a Conquest of Britania. Ve zbylých dvou se podíváme do Afriky a na to, jak probíhala Césarova občanská válka. Každá kampaň skýtá čtyři scénáře. Rozhodně se nedá říci, že by tyto mise byly špatné.

Imperium Romanum: Emperor Expansion (PC)Během hraní jsem se vcelku nenudil (tedy alespoň nějakou dobu) a někdy jsem se musel pořádně ohánět, abych udržel své obyvatele šťastné – slova o nízké obtížnosti tak beru částečně zpět. Mezi misemi je například stavba Londýna nebo dokončování Hadriánova valu. Všechny události by opět měly mít historický podklad a nechybí tedy poučná vlastnost hry, kterou jsem vcelku statečně přehlížel. Alespoň většinou.

Nejvíce jsem si „rozuměl“ s nebojovými misemi. Ať už šlo o ty, kde nepřátelé vůbec neúčinkovali nebo zůstali v klidu, dokud jsem je nepoškádlil. Jednoduše řečeno – zpracování boje jsem nějak nepřekousl. To, že proti nepříteli pošlu jeden ze tří druhů bojovných panáčků a oni se nějakým způsobem pomlátí, není prostě ono.

"Když už boje, tak rozhodně jinak, než je tomu zde." 

Imperium Romanum: Emperor Expansion (PC)Když už boje, tak rozhodně jinak, než je tomu zde. Stalo, že když už nebyli na mapě žádní nepřátelé, tak jsem stejně musel postavit dílnu na zbraně a vyrobené mírotvorné nástroje poslat Římu. To však bylo podstatně příjemnější, než otevřený střet s nespokojenými protivníky.

Další novinka je přidaná nová rychlost hry. Pro nedočkavce je tu pětinásobné zrychlení hry. Poslední novotou je „Achievements“ systém, který hráče odmění body ke skóre, pokud splní některý z požadavků. Tyto úkoly jsem plnil víceméně nevědomě a vždy jsem si jejich přítomnost uvědomil, až když mne hra upozornila, že jsem nějaký z nich splnil.

Imperium Romanum: Emperor Expansion (PC)Tím jsme se dostali k závěru. Novinek je opravdu málo a ty menší (odstavec výš) zřejmě nikoho moc neoslní. Kromě začlenění bohů-patronů do hry a nových misí/kampaní tu je po novinkách pusto a prázdno.

Graficky a zvukově zůstalo vše při starém, což je jedině dobře. Obtížnost je také v normálu – záleží na tom, jestli vám hra současným úkolem hodila klacek pod nohy, nebo ho naopak odklidila. Opět platí, že se hra dobře hraje, ale někomu může přijít moc lehká, neoriginální a nudná.

 
PŘÁTELÉ WEBU: Free Image Hosting at www.ImageShack.us HTML kódy na web, !!KLIKNI!!